Digitális árcímkézés a Mister Spex üzletei számára
A Mister Spex GmbH Európa egyik legismertebb online szolgáltatója népszerű a szemüvegek, napszemüvegek és kontaktlencsék piacán. 2007-es indulása óta a Mister Spex a vásárlói élmény optimalizálására összpontosít, legyen szó a weboldalon található speciális szűrőkkel és keresési funkciókkal támogatott online szemüvegpróbáról vagy az összesen öt országban működő optikusokkal való offline együttműködésről. 2016-ban ezt a stratégiai ügyfélközpontúságot kiegészítette az omnichannel stratégia kiterjesztése, amikor a cég Berlinben megnyitotta első saját üzletét. Jelenleg több mint 30 Mister Spex üzlet van Németországban, és továbbiak következnek. A Mister Spex üzleti modelljét az e-kereskedelem és az egyéni tanácsadás omnichannel stratégiája, valamint a helyhez kötött optikai üzletben nyújtott ingyenes szolgáltatások jellemzik.
A Mister Spex már régóta fontolgatta, hogy átláthatóvá teszi termékválasztékát, és az ár- és termék címkéket elektronikus címkék segítségével digitalizálja az üzletekben. Mivel a kézi árkiigazítás költséges, hosszú távon nem folyamatbiztos és nem felel meg a vezető omnichannel-szolgáltató "technológiai imázsának", a nagy termékválasztékkal rendelkező kiskereskedők számára ideális megoldás az automatikus árcímkézés. A Mister Spex ezt 2019 októbere és 2020 júniusa között 15 németországi üzletben valósította meg az e-shelf labels-szel együttműködve, és a jövőben további Mister Spex üzletek következnek.
Az e-ink megoldásokat kínáló különböző szolgáltatók ajánlatainak széles körű vizsgálata után a Mister Spex az e-shelf-labels-t választotta kompetens partnerének. A projekthez egy egyedi teljes körű megoldást választottak, amely 5,5 cm-es (2,2 hüvelykes) VUSION címkékből és a megfelelő felhő-infrastruktúrából áll, központi, fiókokon átívelő adminisztrációval.
Az automatikus ármegjelöléshez használt elektronikus címkék a központi adminisztrációhoz felhőalapú és vezeték nélküli infrastruktúrán keresztül kapcsolódnak, melynek segítségével valós időben lehet reagálni az ármódosításokra. A digitális technológiának köszönhetően a termék-törzsadatok frissítésének folyamatai is nagymértékben automatizálhatók az adminisztrációs rendszeren belül. Ezenkívül a rugalmas VUSION Studio szoftverrel a felhasználási esetek széles köre leképezhető.
OMNICHANNEL STRATÉGIA A SIKERES ÜGYFÉLMEGTARTÁS ÉRDEKÉBEN
"Az e-shelf-labels megoldásai nagyon jól illeszkednek a Mister Spexhez. A keresett puzzle-darabot találtuk meg üzleteink számára."
Az online megoldások offline kiskereskedelembe történő integrálásával a Mister Spex ötvözi az e-kereskedelem előnyeit a saját, helyi üzleteiben nyújtott egyéni tanácsadással és szolgáltatásokkal. A vállalat így alkalmazkodik a változó felhasználói magatartáshoz, mivel egyre több vásárló lépett a digitalizáció útjára, és egyre inkább elvárja a digitális kiszolgálást a bolti kiskereskedelemben is. A Mister Spex az elkövetkező években az offline kiskereskedelemben is szeretne terjeszkedni, hogy egyéni kiszolgálást tudjon nyújtani a vásárlóknak. Az üzletek elektronikus árcédulákkal való felszerelésével az alkalmazottaknak most már elegendő idejük van arra, hogy részletes terméktanácsadást nyújtsanak a vásárlóknak. Ugyanakkor a webáruházi és a bolti ár közötti különbségekre vonatkozó kérdésekre sincs többé szükség, mivel az árak átláthatósága ma már magától értetődően fontos tényező. A látogatók pozitívan reagálnak ezekre a változásokra, és a Mister Spex várakozásainak megfelelően a digitális feliratokat az üzlet koncepciójának részeként érzékelik.